T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HAKKARİ / ŞEMDİNLİ - Mevlana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

SANAL GERÇEKLİK GÖZLÜĞÜ İLE METAVERSE ALANINDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ

Milli Eğitim Bakanlığının başlatmış olduğu ''MATEMATİK SEFERBERLİĞİ'' ve ''EĞİTİMDE METAVERSE'' çalışmalarına katkı sağlamak için okulumuzun matematik öğretmeni Binnaz Melike ERSOY ile birlikte 5 ülkeden 15 matematik öğretmeninin ''METAVERSE ALANINDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ'' için başlattığı proje:  ''METAMAT''

   Projemiz eTwinning projesi olarak başlatılmış olup Gerçekçi Matematik Öğretimi Yaklaşımı Web 3.0 ve Web 2.0 araçları ile donatarak günümüz dijital öğrencilerine sanal ortam metavere alanında matematik öğretimi yapmayı hedeflemektedir. 5 farklı ülkeden 15 matematik öğretmeni benzeri olmayan bu proje ile 9, 10, 11 ve 12. sınıf matematik müfredatını üç boyutlu sanal ortama uyarlayarak öğrencilere sunmaktadır. Matematik sevmeyen öğrenciler matematik dijital içerik hazırlar noktaya gelmiş ve matematik dersine ilgisi artmıştır. 

   Matematik öğretmenimiz projede için: ''Çalışmalarımızı gerçekleştirmeden önce akademik alan taraması yaptık daha önce matematik öğretimine dair neler araştırılmış ortaya neler koyulmuş onları inceledik. Gerçekçi matematik öğretimi yaklaşımı ile karşılaştık bir çocuğun bir konuyu  gerçekten öğrenebilmesi için geçmesi gereken aşamaları inceledik bunlardan bir tanesi keşifti çocuğun günlük hayatta bu konunun nerede olduğunu bilmesi nerede işine yarayacak ve hangi meslek dallarının bu konu içersinde yer aldığını bilmesi aslında konuya dikkatini artırmak için anlamlı bir sebepti. O yüzden ilk adımımız keşif basamağı oldu.daha sonra didaktik fenomoloji kavramı ile karşılaştık bir çocuğun o konu içersindeki tüm kazanım ve terimleri iyi şekilde anlaması konuyu gerçekten anlamasının önünü açacaktı. Be didaktik fenomolojiyi de çalışmalarımız içerisine dahil ettik daha sonrası ise modelleme matematikteki soyut kavramları somut hale gelmesi ile ilgiliydi ve biz de modellemeyi de çalışmalarımızın devamına ekledik. Keşif basamağında Web 3.0 teknolojisi ile günlük hayatta matematiğin ne işe yarayacağına dair videolar hazırlıyoruz. Konuyu öğrenmeden önce çocuklara o keşif videolarını izletiyoruz. Eğitimde son gelinen nokta web 3.0 teknolojisi metaverse. biz didaktik fenomoloji kısmını metaverse ile hazırlıyoruz ve metaverse alanlarını o konunun terimlerini ve kazanımlarını en iyi şekilde öğretmek için metaverse alanları tasarlıyoruz ve öğrenciler üç boyutlu olarak sanal gözlüklerle bu alanlara girip konuları anlamlı bir şekilde öğrenebiliyorlar hatta çocukların ilk kez deneyimlediği bir şey olduğu için oldukça da dikkatlerini çekiyor. Modelleme kısmında ise steam senaryoları yazıyor ve öğrencilerle birlikte bu senaryoları sınıflarda uyguluyoruz. Gerçekçi matematik öğretimi yaklaşımını web 3 teknolojisi ile donattık ama üzerine eklemeler de yaptık. Ölçme değerlendirme faaliyetleri konu pekiştirme testleri gibi tamamen ekip içerisinde yer alan öğretmenlerin web 2.0 araçaları ile hazırladığı daha önce hiç bir yerde olmayan sorular ve yeni nesil sorulara da zaman zaman yer veriyoruz. Eğitim öğretim yılı ile birlikte 9 ,10,11 ve 12.sınıf matematik müfredatlarının tamamı için başladığımız çalışmalarımızı eTwinning alanında projeye çevirdik '' dedi.

   Ortağı olduğumuz projemiz ulusal basında ve yerel basında haber olmuştur. 

https://m.haberturk.com/hakkari-haberleri-amp/29977535-semdinlide-ogrenciler-sanal-gerceklik-gozluguyle-matematik-ogreniyor 

https://www.sondakika.com/amp/haber-semdinli-de-ogrenciler-sanal-gerceklik-gozluguyle-15557420/ 

https://www.aa.com.tr/tr/yasam/semdinlide-ogrenciler-sanal-gerceklik-gozluguyle-matematik-ogreniyor/2786676 

 

 

09-03-202309-03-202309-03-202309-03-202309-03-202309-03-2023

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.03.2023 - Güncelleme: 09.03.2023 22:09 - Görüntülenme: 99
  Beğen | 0  kişi beğendi